Regulamin

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNIECZEGO

§ 1 Podstawa prawna

Niniejszy regulamin organizacyjny, zwany dalej Regulaminem, został przyjęty na podstawie art. 24 w
zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej. W sprawach w nim
nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy ustawy o działalności leczniczej oraz aktów
wykonawczych do niej, a także przepisy ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

§ 2 Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin jest ustanowiony dla podmiotu leczniczego działającego w formie spółki
z o.o., jako firma Klinika Wiktorska Wesołowska Szuta Augustyniak Spółka z o.o., z siedzibą w
Warszawie, przy ul. Wiktorskiej 8/2, NIP: 5213318817, KRS: 0000974274, REGON:
015887448, zwanego dalej Klinika Wiktorska.
Regulamin określa w szczególności:
Firmę podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
Cele i zadania Kliniki Wiktorska,
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielania świadczeń zdrowotnych w Klinice
Wiktorska,
Strukturę organizacyjną Kliniki Wiktorska oraz sposób kierowania jednostkami lub
komórkami organizacyjnymi,
Organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych,
Sposób prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wysokość opłat za udostępnienie
dokumentacji medycznej, ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach
pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
Prawa i obowiązki Pacjentów,
Warunki gwarancji na udzielone świadczenia zdrowotne.
Podmiot leczniczy działa pod firmą Klinika Wiktorska Wesołowska Szuta Augustyniak
Sp. z o.o.
Klinika Wiktorska jest wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem księgi 000000223511

§ 3 Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

Klinika Wiktorska udziela świadczeń zdrowotnych pod adresem swojej siedziby tj. ul. Wiktorska 8/2,
02-587 Warszawa.

§ 4 Cele działania i zadania oraz rodzaje działalności leczniczej
Celem działalności Kliniki Wiktorska jest udzielanie najwyższej jakości świadczeń
zdrowotnych przez osoby do tego upoważnione na podstawie przepisów prawa, a także
promocja zdrowia, prowadzenie działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie stomatologii
oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
Podstawowym zadaniem Kliniki Wiktorska jest udzielanie pacjentom świadczeń zdrowotnych
w dziedzinie stomatologii w zakresie zarówno podstawowym, jak i specjalistycznym. Do
innych zadań należy:
Zapewnienie pacjentom kompleksowej diagnostyki oraz ciągłości leczenia,
Udział w działaniach z zakresu promocji zdrowia jamy ustnej,
Wykonywanie innych zadań podmiotu leczniczego wynikających z powszechnie
obowiązujących przepisów prawa.
Klinika Wiktorska prowadzi działalność leczniczą i udziela ambulatoryjnych świadczeń
zdrowotnych w następującym zakresie:
Stomatologii zachowawczej z endodoncją,
Stomatologii dziecięcej,
Ortodoncji,
Chirurgii stomatologicznej,
Periodontologii,
Protetyki stomatologicznej,
Radiologii stomatologicznej.
Implantologii stomatologicznej,
Stomatologii estetycznej,
Fizjoterapii stomatologicznej.
Klinika Wiktorska udziela świadczeń zdrowotnych Pacjentom indywidualnym (zarówno
obywatelom polskim, jak i obcokrajowcom) wyłącznie w ramach świadczeń odpłatnych na
podstawie obowiązującego cennika. W ramach Kliniki Wiktorska nie są udzielane nieodpłatne
świadczenia zdrowotne w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego dla osób
ubezpieczonych w Narodowym Funduszu Zdrowia.
Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby posiadające przewidziane
prawem uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, przy zachowaniu wszelkich wymagań
określonych przepisami prawa.
Klinika Wiktorska wdraża wewnętrzne standardy postępowania, procedury medyczne i
procedury higieniczne w celu zapewnienia właściwego poziomu i jakości udzielanych
świadczeń zdrowotnych.

§ 5 Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz warunki

współdziałania tych komórek

Strukturę organizacyjną Kliniki Wiktorska tworzą następujące komórki organizacyjne:
Poradnia Stomatologiczna,
Rejestracja.
Do podstawowych zadań Poradni Stomatologicznej należy w szczególności:
Udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w § 4 ust. 3 Regulaminu w trybie
usług świadczonych odpłatnie,
Prowadzenie indywidualnej dokumentacji medycznej Pacjenta w formie papierowej i/lub
postaci elektronicznej,
Wystawianie skierowań do placówek zewnętrznych,
Przechowywanie i udostępnianie indywidualnej dokumentacji medycznej Pacjentów.
Do podstawowych zadań Rejestracji należy w szczególności:
umawianie i organizacja wizyt pacjentów w Poradni Stomatologicznej,
prowadzenie i zarządzania grafikami pracy lekarzy i higienistek stomatologicznych,
obsługa Pacjentów oraz ogólna koordynacja pracy lekarzy i higienistek stomatologicznych,
przyjmowanie i rozliczanie płatności od Pacjentów.
Klinika Wiktorska jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:30 do 21:00.

§ 6 Sposób kierowania podmiotem leczniczym i jego komórkami
Kliniką Wiktorska kierują wspólnicy – lek. dent Anna Wesołowska, lek. dent Beata Szuta i lek.
dent Jagoda Augustyniak. Celem usunięcia wątpliwości, wskazuje się, iż stanowią oni
kierownika podmiotu leczniczego w rozumieniu przepisu art. 2 ust. 2 pkt 1) ustawy o
działalności leczniczej.
Wszelkie decyzje podejmują bezpośrednio wspólnicy, zgodnie z przyjętymi zasadami
reprezentacji, a w sprawach nagłych jednoosobowo.
Do obowiązków wspólników należy w szczególności:
nadzór nad prawidłową prac wszystkich komórek organizacyjnych i personelu Kliniki
Wiktorska,
nadzór nad dokumentacją medyczną,
nadzór nad przebiegiem procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
nadzór nad zachowaniem i przestrzeganiem przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych,
nadzór i organizacja doskonalenia zawodowego personelu Klinika Wiktorska.

Wspólnicy są odpowiedzialni za wypełnianie przez Klinikę Wiktorska wszystkich obowiązków
nakładanych na podmiot leczniczy przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
Wspólnicy są bezpośrednimi przełożonymi wszystkich pracowników oraz innych członków
personelu zatrudnionych w Klinice Wiktorska.

§ 7 Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

Klinika Wiktorska organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu leczenia stomatologicznego w
sposób zapewniający Pacjentom najdogodniejszą formę i warunki korzystania z tych
świadczeń.
Rejestracja Pacjentów odbywa się w każdej dostępnej formie, tj.:
osobiście,
za pośrednictwem członków rodziny lub osób trzecich,
telefonicznie pod numerami telefonu 22 881 11 52 lub 798 60 80 90,
za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: kontakt@klinika-wiktorska.pl ,
za pośrednictwem strony internetowej klinika-wiktorska.pl zakładka Kontakt.
Niezbędnych informacji w zakresie dostępu do świadczeń zdrowotnych udziela personel
Rejestracji. Ponadto personel Rejestracji uprawniony jest do przyjmowania wszelkich skarg
i wniosków pacjentów, które następnie przekazywane są do kierownictwa Kliniki Wiktorska.
Pacjentom zgłaszającym się do Kliniki Wiktorska po raz pierwszy zakładana jest indywidualna
dokumentacja medyczna w formie papierowej (karta pacjenta) oraz elektronicznej. Ponadto
pacjent akceptuje niniejszy Regulamin i wyraża zgodę na diagnostykę radiologiczną
i fotograficzną podczas leczenia. W tym celu pacjenci powinni okazać ważny dokument
tożsamości ze zdjęciem w recepcji. W przypadku zmiany danych, w tym zwłaszcza
dotyczących stanu zdrowia Pacjenta. Pacjent powinien każdorazowo informować o takiej
zmianie lekarza prowadzącego przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego.
Świadczenia zdrowotne, z wyłączeniem sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia, mogą być
udzielane wyłącznie po uprzedniej akceptacji przez Pacjenta niniejszego Regulaminu.
Stosowane oświadczenie w tym zakresie zawarte jest w wywiadzie medycznym wypełnianym
podczas pierwszej wizyty w Klinice Wiktorska.
Gdy osoba przebywająca w Klinice Wiktorska w sposób rażący narusza regulamin, a nie
zachodzi obawa, że odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń zdrowotnych może
spowodować bezpośrednie niebezpieczeństwo dla jej życia lub zdrowia, może ona nie zostać
przyjęta.
Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z
Pacjentem.
Klinika Wiktorska nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która
potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenia
życia, ani uzależnić jego udzielenia od uprzedniego uiszczenia opłaty. W takich sytuacjach
świadczenia zdrowotne udzielane są niezwłocznie.

Świadczenia zdrowotne są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje
i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy
medycznej.
Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentom z należytą starannością, w warunkach
odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
Osoby udzielające Pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej
określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia Pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami
ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
W przypadku konieczności udzielenia świadczenia zdrowotnego związanego z leczeniem
rozpoczętym w innej placówce medycznej, zaleca się posiadanie skierowania z opisem
przeprowadzonych dotychczas czynności leczniczych.
Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w Klinice Wiktorska, w razie potrzeby kierują
leczonych Pacjentów na wymagane badania radiologiczne, laboratoryjne oraz konsultacje
lekarskie w innych specjalnościach.

§ 8 Rezerwacja i potwierdzanie wizyt

1.  Każda wizyta w Klinice Wiktorska musi zostać potwierdzona przez Pacjenta najpóźniej do
godziny 18:00 w dniu poprzedzającym zaplanowany termin.
   2. W przeddzień wizyty recepcja Kliniki Wiktorska kontaktuje się z Pacjentem telefonicznie w
celu potwierdzenia wizyty. W przypadku braku kontaktu telefonicznego wysyłana jest
wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty do wskazanej godziny.
   3.  Jeśli Pacjent nie potwierdzi wizyty do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym termin, wizyta
zostanie automatycznie anulowana, a pacjent zostanie o tym poinformowany.

§ 9 Odwoływanie wizyt

Pacjent ma prawo do odwołania wizyty najpóźniej do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym
zaplanowany termin.
Odwołanie wizyty w dniu jej planowanego terminu nie jest uznawane za skuteczne
anulowanie.
Jeśli pacjent dwukrotnie nie potwierdzi wizyty lub dwukrotnie nie odwoła jej zgodnie z
procedurą, przy kolejnej rezerwacji wymagana będzie wpłata zadatku w wysokości 250 zł
(równowartość ceny konsultacji).

§ 10 Zadatek na poczet kolejnej wizyty

Pacjent, który dwukrotnie nie potwierdził wizyty lub nie odwołał jej w wymaganym terminie,
zobowiązany jest do wpłaty zadatku w wysokości 250 zł przy każdej kolejnej rezerwacji
wizyty.
Zadatek zostanie uwzględniony przy rozliczeniu wizyty, za którą pacjent wpłacił ten zadatek.

Zadatek należy wpłacić w jednej z następujących form:
Przelew bankowy – dane do przelewu dostępne na stronie internetowej:
klinika-wiktorska.pl w zakładce „Kontakt“,
Płatność gotówką, kartą bezpośrednio w Recepcji Kliniki Wiktorska,
Płatność Blikiem.
Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku nieobecności Pacjenta bez wcześniejszego
powiadomienia Kliniki Wiktorska. Powiadomienie o nieobecności musi nastąpić najpóźniej do
godziny 18:00 w dniu poprzedzającym umówioną wizytę.
§ 11 Spóźnienie Pacjenta

Spóźnienie Pacjenta na umówioną wizytę powyżej 15 min traktowane jest jako rezygnacja z
wizyty. Lekarz może przyjąć spóźnionego Pacjenta wyłącznie jeśli uzna, że nie wpłynie to na
proces leczenia oraz na opóźnienia pozostałych Pacjentów. W takiej sytuacji zmianie może
ulec również zakres zaplanowanej wizyty.

§ 12 Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne

Za udzielone świadczenia zdrowotne Pacjenci wnoszą opłaty zgodnie z ustalonym cennikiem
opłat, który dostępny jest w Rejestracji, w każdym gabinecie stomatologicznym oraz na
stronie internetowej klinika-wiktorska.pl w zakładce Cennik.
Aktualnie obowiązujący cennik stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
Ze względu na trudny do oszacowania nakład pracy oraz stopień skomplikowania świadczenia
zdrowotnego, w niektórych przypadkach opłaty podane w cenniku mają charakter
przedziałowy. W takiej sytuacji, po wstępnym rozpoznaniu danego przypadku ale przed
wykonaniem świadczenia zdrowotnego, lekarz lub higienistka stomatologiczna je wykonujący
mają obowiązek poinformować pacjenta o ostatecznej kwocie opłaty za to świadczenie. W
szczególnych przypadkach w trakcie wykonywania zabiegu konieczne może się okazać
wykonanie dodatkowych procedur, które mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami, o czym
Pacjent zostanie bezzwłocznie poinformowany.
Pacjent dokonuje opłaty w Rejestracji Kliniki Wiktorska po wykonaniu świadczenia
zdrowotnego, na podstawie dokumentu potwierdzającego jego wykonanie. Opłata może
zostać dokonana gotówką, przelewem bankowym, za pośrednictwem karty płatniczej lub
Blikiem. W uzasadnionych przypadkach część opłaty może być płatna z góry, w ramach
zadatku na poczet świadczenia zdrowotnego.

§ 13 Prowadzenie i udostępnianie dokumentacji medycznej

Klinika Wiktorska prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń
zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji
zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
Klinika Wiktorska udostępnia dokumentację medyczną w przypadkach i na zasadach
przewidzianych w art. 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta.

Dokumentacja medyczna udostępniania jest w szczególności Pacjentowi, jego
przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez Pacjenta.
Dokumentacja medyczna jest udostępniana w całości lub w części (decyduje osoba
uprawniona), na wniosek osoby uprawnionej:
do wglądu w siedzibie Kliniki Wiktorska,
w postaci kserokopii, wyciągu, odpisu bądź wydruku,
za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
na odpowiednio zabezpieczonym elektronicznym nośniku danych.
Dokumentacja medyczna udostępniania jest do wglądu bezpłatnie.
Klinika Wiktorska może pobierać opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób
inny niż do wglądu w wysokości nie wyższej niż określona w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach
Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, z wyłączeniem wyjątków przewidzianych w art. 28 ust. 1-
3 tejże ustawy. W szczególności nie pobiera się opłaty przy pierwszym udostępnieniu
dokumentacji medycznej Pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu.
Odebranie kserokopii, wyciągu, odpisu bądź wydruku dokumentacji medycznej a także
dokumentacji medycznej zapisanej na elektronicznym nośniku danych następuje osobiście
przez Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osobę przez niego upoważnioną po
uprzednim potwierdzeniu tożsamości odbierającego i za pokwitowaniem. Każdorazowo o
udostępnieniu dokumentacji medycznej czyni się ponadto stosowną adnotację w ramach
tejże dokumentacji.
Dokumentacja medyczna jest udostępniana w terminie maksymalnie 30 dni od dnia wpływu
wniosku o jej udostępnienie.

§ 14 Prawa i obowiązki pacjenta

Pacjent ma prawo do:
Intymności, poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel Kliniki
Wiktorska podczas udzielania świadczeń zdrowotnych,
Świadczenia usług zdrowotnych przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zgodnie z
zasadami wiedzy medycznej,
Uzyskania Informacji o swoim stanie zdrowia i wglądu w dokumentację medyczną dotyczącą
jego leczenia,
Wyrażenia zgody lub odmowy na udzielanie określonych świadczeń, po uzyskaniu informacji
o proponowanych metodach leczniczych,
Poza prawami określonymi w poprzednim ustępie Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń
zdrowotnych udzielanych w Klinice Wiktorska przysługują wszelkie prawa przewidziane w
ustawie o prawach Pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta.
Do obowiązków Pacjenta należy:

Stosowanie się do zaleceń lekarzy i personelu medycznego w zakresie udzielanych świadczeń
zdrowotnych. W przypadku nie przestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich, także w zakresie
postępowania przed zabiegiem i po zabiegu, Pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane,
Przestrzeganie postanowień Regulaminu,
Przestrzegania zasad higieny osobistej,
Przestrzeganie zakazu palenia tytoniu i spożywania alkoholu na terenie Kliniki Wiktorska,
Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego. W szczególności Pacjentom nie
wolno manipulować pry urządzeniach i aparaturach znajdujących się na wyposażeniu Kliniki
Wiktorska, ani wchodzić do pomieszczeń przeznaczonych tylko dla personelu.
Powstrzymanie się od zanieczyszczania lub zaśmiecania pomieszczeń Kliniki Wiktorska jak
również od innych zachować, które mogłyby naruszać komfort innych Pacjentów oraz
personelu Kliniki.
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w
Klinice Wiktorska, ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownictwa Kliniki
Wiktorska. Skargi są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich wpływu. Pacjent jest
informowany o sposobie rozpatrzenia skargi na piśmie, telefonicznie lub za pośrednictwem
poczty elektronicznej.
Klinika Wiktorska zapewnia dostępność informacji o prawach Pacjenta. W szczególności
informacja taka dostępna jest w Rejestracji oraz na stronie internetowej klinika-wiktorska.pl.
§ 15 Warunki współdziałania z innymi podmiotami leczniczymi
Klinika Wiktorska w celu zapewnienia prawidłowości leczenia Pacjentów oraz ciągłości
przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych współdziała z innymi podmiotami
wykonującymi działalność leczniczą i udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych
Pacjentów.
Klinika Wiktorska oraz osoby udzielające w jej imieniu świadczeń zdrowotnych, udzielają
innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z Pacjentem w
przypadku gdy:
Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy,
zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia Pacjenta, lub
innych osób,
zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o Pacjencie, związanych z udzielaniem
świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w
udzielaniu tych świadczeń,
obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
Klinika Wiktorska udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację
medyczną Pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości
świadczeń zdrowotnych.

Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z
poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw
Pacjenta.

§ 16 Postępowanie w razie śmierci Pacjenta w Klinice Wiktorska

W razie śmierci Pacjenta do obowiązków personelu medycznego należy niezwłocznie wezwać
lekarza uprawnionego do stwierdzenia zgonu, który powinien dokonać oględzin zmarłego,
stwierdzić zgon, odnotowując przyczynę, datę i godzinę śmierci i sporządzić kartę zgonu.
O zgonie Pacjenta lekarz niezwłocznie zawiadamia się rodzinę, przedstawiciela ustawowego
lub opiekuna, którym wydaje się kartę zgonu.

§ 17 Warunki gwarancji na udzielone świadczenia zdrowotne
Poniższe świadczenia zdrowotne udzielone w Klinice Wiktorska objęte są okresową
gwarancją na zasadach określonych w niniejszym paragrafie. Dla poszczególnych świadczeń
zdrowotnych okresy gwarancji wynoszą:
Leczenie zachowawcze – 1 rok,
Uzupełnienia porcelanowe – 2 lata,
Korony i mosty (w tym na implantach) – 2 lata,
Protezy ruchome – 1 rok,  
Implanty – 2 lata,
Warunkiem utrzymania gwarancji jest:
Wyrażenie zgody przez Pacjenta na pełną diagnostykę radiologiczną i fotograficzną przed
leczeniem i w trakcie jego trwania.
Podjęcie i realizacja całego zaproponowanego planu leczenia, a w szczególności uzupełnienie
wszystkich braków w uzębieniu Pacjenta przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego lub, w
przypadku braków w uzębieniu powstałych po udzieleniu świadczenia zdrowotnego,
uzupełnienie tych braków niezwłocznie po ich powstaniu (braki w uzębieniu mogą
powodować przeciążenia zgryzowe, ich nieuzupełnienie może doprowadzić np. do:
uszkodzeń zębów lub odbudowy protetycznej, odcementowania się uzupełnienia
protetycznego, odprysków porcelany lub kompozytu, pęknięcia zęba, rozchwiania zębów
itd.). W przypadku osób cierpiących na bruksizm nie udziela się gwarancji ze względu na
znacznie zwiększone ryzyko uszkodzeń wszelkich prac i uzupełnień.
Przestrzeganie przez Pacjenta zaleceń lekarza odnośnie postępowania po zabiegu, w tym
zwłaszcza postępowania z uzupełnieniami protetycznymi,
Odbywanie przez Pacjenta okresowych badań kontrolnych u lekarza dentysty w Klinice
Wiktorska co 6 miesięcy lub według ustalonego harmonogramu, jeśli wskazane są częstsze
kontrole. Regularne, min. co 6 miesięcy lub częściej jeśli tak zostało zalecone, wizyty
higienizacyjne w Klinice Wiktorska.
Niezwłoczne wykonywanie zabiegów oraz konsultacji specjalistycznych zaleconych przez
lekarza podczas wizyty kontrolnych, o jakich mowa w punkcie d.

Utrzymywanie codziennej prawidłowej higieny jamy ustnej zgodnie z zaleceniami lekarza lub
higienistki stomatologicznej.
Przeprowadzanie kontroli radiologicznej nie rzadziej niż raz na dwa lata (pantomogram,
zdjęcie skrzydłowo-zgryzowe lub inne zlecone przez lekarza dentystę).

  1. Niespełnienie przez Pacjenta któregokolwiek z warunków gwarancji wymienionych powyżej
    powoduje utratę gwarancji.

4. Gwarancji nie podlegają:
a. Prace tymczasowe (korony/mosty tymczasowe, protezy natychmiastowe lub inne
uzupełnienia i odbudowy natychmiastowe i tymczasowe),
b. Złamania koron oraz pęknięcia koron zębowych oraz korzeni zębów będących w trakcie
leczenia,
c. Korekty prac wykonane poza Kliniką Wiktorska,
d. Sytuacje, w których bezpośrednio po wypełnieniu zęba okazuje się konieczne
przeprowadzenie leczenia kanałowego – koszt leczenia kanałowego jest wówczas
pomniejszany o wykonane wypełnienie,
e. Uszkodzenia powstałe na skutek nieszczęśliwych wypadków oraz urazów mechanicznych,
naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu, istniejącego schorzenia mającego istotny
wpływ na układ stomatognatyczny (np. cukrzyca, osteoporoza, padaczka, stany po
chemio- i radioterapii itd.),
f. Wypełnienia oraz odbudowy i prace protetyczne pośrednie i bezpośrednie, stałe i
ruchome (np. nakłady, mosty, licówki, korony, protezy) wykonane u osób cierpiących na
bruksizm.

  1. W przypadku ujawnienia zaistnienia wady lub dolegliwości podlegającej usunięciu/leczeniu w
    ramach gwarancji Pacjent zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14
    dni od dnia wystąpienia tego zdarzenia, zgłosić się do lekarza prowadzącego. Przekroczenie tego
    terminu skutkuje utratą gwarancji.
  2. Udzielenie gwarancji na zasadach określonych powyżej nie wyklucza możliwości dochodzenia
    przez Pacjentów roszczeń na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym
    zwłaszcza z tytułu rękojmi za wady dzieła. 

§ 18 Postanowienia końcowe.
Zmian niniejszego regulaminu dokonują wspólnicy.
Regulamin obowiązuje wszystkich członków personelu Kliniki Wiktorska, niezależnie od
podstawy prawnej zatrudnienia (umowa o pracę, umowa cywilnoprawna, kontrakt itd.)
Regulamin obowiązuje wszystkich Pacjentów Kliniki Wiktorska.
Regulamin dostępny jest w Rejestracji oraz na stronie internetowej Kliniki Wiktorska pod
adresem: www.klinika-wiktorska.pl

Zarezerwuj wizytę

zadzwoń 798 60 80 90
godziny otwarcia
PON-PT: 8:30-21:00
* wymagane wcześniejsze umówienie się
Obserwuj nas
Umów wizytę
Buy online!
Buy online!