Regulamin
REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNIECZEGO
§ 1 Podstawa prawna
Niniejszy regulamin organizacyjny, zwany dalej Regulaminem, został przyjęty na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej. W sprawach w nim nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy ustawy o działalności leczniczej oraz aktów wykonawczych do niej, a także przepisy ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin jest ustanowiony dla podmiotu leczniczego działającego w formie spółki z o.o., jako firma Klinika Wiktorska Wesołowska Szuta Augustyniak Spółka z o.o., z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wiktorskiej 8/2, NIP: 5213318817, KRS: 0000974274, REGON: 015887448, zwanego dalej Klinika Wiktorska.
- Regulamin określa w szczególności:
- Firmę podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
- Cele i zadania Kliniki Wiktorska,
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielania świadczeń zdrowotnych w Klinice Wiktorska,
- Strukturę organizacyjną Kliniki Wiktorska oraz sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi,
- Organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
- Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- Sposób prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej, ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
- Prawa i obowiązki Pacjentów,
- Warunki gwarancji na udzielone świadczenia zdrowotne.
- Podmiot leczniczy działa pod firmą Klinika Wiktorska Wesołowska Szuta Augustyniak Sp. z o.o.
- Klinika Wiktorska jest wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem księgi 000000223511
§ 3 Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
Klinika Wiktorska udziela świadczeń zdrowotnych pod adresem swojej siedziby tj. ul. Wiktorska 8/2, 02-587 Warszawa.
§ 4 Cele działania i zadania oraz rodzaje działalności leczniczej
- Celem działalności Kliniki Wiktorska jest udzielanie najwyższej jakości świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego upoważnione na podstawie przepisów prawa, a także promocja zdrowia, prowadzenie działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie stomatologii oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- Podstawowym zadaniem Kliniki Wiktorska jest udzielanie pacjentom świadczeń zdrowotnych w dziedzinie stomatologii w zakresie zarówno podstawowym, jak i specjalistycznym. Do innych zadań należy:
- Zapewnienie pacjentom kompleksowej diagnostyki oraz ciągłości leczenia,
- Udział w działaniach z zakresu promocji zdrowia jamy ustnej,
- Wykonywanie innych zadań podmiotu leczniczego wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Klinika Wiktorska prowadzi działalność leczniczą i udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w następującym zakresie:
- Stomatologii zachowawczej z endodoncją,
- Stomatologii dziecięcej,
- Ortodoncji,
- Chirurgii stomatologicznej,
- Periodontologii,
- Protetyki stomatologicznej,
- Radiologii stomatologicznej.
- Implantologii stomatologicznej,
- Stomatologii estetycznej,
- Fizjoterapii stomatologicznej.
- Klinika Wiktorska udziela świadczeń zdrowotnych Pacjentom indywidualnym (zarówno obywatelom polskim, jak i obcokrajowcom) wyłącznie w ramach świadczeń odpłatnych na podstawie obowiązującego cennika. W ramach Kliniki Wiktorska nie są udzielane nieodpłatne świadczenia zdrowotne w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego dla osób ubezpieczonych w Narodowym Funduszu Zdrowia.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby posiadające przewidziane prawem uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, przy zachowaniu wszelkich wymagań określonych przepisami prawa.
- Klinika Wiktorska wdraża wewnętrzne standardy postępowania, procedury medyczne i procedury higieniczne w celu zapewnienia właściwego poziomu i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych.
§ 5 Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz warunki współdziałania tych komórek
- Strukturę organizacyjną Kliniki Wiktorska tworzą następujące komórki organizacyjne:
- Poradnia Stomatologiczna,
- Rejestracja.
- Do podstawowych zadań Poradni Stomatologicznej należy w szczególności:
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w § 4 ust. 3 Regulaminu w trybie usług świadczonych odpłatnie,
- Prowadzenie indywidualnej dokumentacji medycznej Pacjenta w formie papierowej i/lub postaci elektronicznej,
- Wystawianie skierowań do placówek zewnętrznych,
- Przechowywanie i udostępnianie indywidualnej dokumentacji medycznej Pacjentów.
- Do podstawowych zadań Rejestracji należy w szczególności:
- umawianie i organizacja wizyt pacjentów w Poradni Stomatologicznej,
- prowadzenie i zarządzania grafikami pracy lekarzy i higienistek stomatologicznych,
- obsługa Pacjentów oraz ogólna koordynacja pracy lekarzy i higienistek stomatologicznych,
- przyjmowanie i rozliczanie płatności od Pacjentów.
- Klinika Wiktorska jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:30 do 21:00.
§ 6 Sposób kierowania podmiotem leczniczym i jego komórkami
- Kliniką Wiktorska kierują wspólnicy – lek. dent Anna Wesołowska, lek. dent Beata Szuta i lek. dent Jagoda Augustyniak. Celem usunięcia wątpliwości, wskazuje się, iż stanowią oni kierownika podmiotu leczniczego w rozumieniu przepisu art. 2 ust. 2 pkt 1) ustawy o działalności leczniczej.
- Wszelkie decyzje podejmują bezpośrednio wspólnicy, zgodnie z przyjętymi zasadami reprezentacji, a w sprawach nagłych jednoosobowo.
- Do obowiązków wspólników należy w szczególności:
- nadzór nad prawidłową prac wszystkich komórek organizacyjnych i personelu Kliniki Wiktorska,
- nadzór nad dokumentacją medyczną,
- nadzór nad przebiegiem procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
- nadzór nad zachowaniem i przestrzeganiem przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych,
- nadzór i organizacja doskonalenia zawodowego personelu Klinika Wiktorska.
- Wspólnicy są odpowiedzialni za wypełnianie przez Klinikę Wiktorska wszystkich obowiązków nakładanych na podmiot leczniczy przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Wspólnicy są bezpośrednimi przełożonymi wszystkich pracowników oraz innych członków personelu zatrudnionych w Klinice Wiktorska.
§ 7 Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Klinika Wiktorska organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu leczenia stomatologicznego w sposób zapewniający Pacjentom najdogodniejszą formę i warunki korzystania z tych świadczeń.
- Rejestracja Pacjentów odbywa się w każdej dostępnej formie, tj.:
- osobiście,
- za pośrednictwem członków rodziny lub osób trzecich,
- telefonicznie pod numerami telefonu 22 881 11 52 lub 798 60 80 90,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: kontakt@klinika-wiktorska.pl,
- za pośrednictwem strony internetowej klinika-wiktorska.pl zakładka Kontakt.
- Niezbędnych informacji w zakresie dostępu do świadczeń zdrowotnych udziela personel Rejestracji. Ponadto personel Rejestracji uprawniony jest do przyjmowania wszelkich skarg i wniosków pacjentów, które następnie przekazywane są do kierownictwa Kliniki Wiktorska.
- Pacjentom zgłaszającym się do Kliniki Wiktorska po raz pierwszy zakładana jest indywidualna dokumentacja medyczna w formie papierowej (karta pacjenta) oraz elektronicznej. Ponadto pacjent akceptuje niniejszy Regulamin i wyraża zgodę na diagnostykę radiologiczną i fotograficzną podczas leczenia. W tym celu pacjenci powinni okazać ważny dokument tożsamości ze zdjęciem w recepcji. W przypadku zmiany danych, w tym zwłaszcza dotyczących stanu zdrowia Pacjenta. Pacjent powinien każdorazowo informować o takiej zmianie lekarza prowadzącego przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego.
- Świadczenia zdrowotne, z wyłączeniem sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia, mogą być udzielane wyłącznie po uprzedniej akceptacji przez Pacjenta niniejszego Regulaminu. Stosowane oświadczenie w tym zakresie zawarte jest w wywiadzie medycznym wypełnianym podczas pierwszej wizyty w Klinice Wiktorska.
- Gdy osoba przebywająca w Klinice Wiktorska w sposób rażący narusza regulamin, a nie zachodzi obawa, że odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń zdrowotnych może spowodować bezpośrednie niebezpieczeństwo dla jej życia lub zdrowia, może ona nie zostać przyjęta.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z Pacjentem.
- Klinika Wiktorska nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenia życia, ani uzależnić jego udzielenia od uprzedniego uiszczenia opłaty. W takich sytuacjach świadczenia zdrowotne udzielane są niezwłocznie.
- Świadczenia zdrowotne są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentom z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające Pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
- Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia Pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
- W przypadku konieczności udzielenia świadczenia zdrowotnego związanego z leczeniem rozpoczętym w innej placówce medycznej, zaleca się posiadanie skierowania z opisem przeprowadzonych dotychczas czynności leczniczych.
- Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w Klinice Wiktorska, w razie potrzeby kierują leczonych Pacjentów na wymagane badania radiologiczne, laboratoryjne oraz konsultacje lekarskie w innych specjalnościach.
§ 8 Rezerwacja i potwierdzanie wizyt
1. Każda wizyta w Klinice Wiktorska musi zostać potwierdzona przez Pacjenta najpóźniej do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym zaplanowany termin.
2. W przeddzień wizyty recepcja Kliniki Wiktorska kontaktuje się z Pacjentem telefonicznie w celu potwierdzenia wizyty. W przypadku braku kontaktu telefonicznego wysyłana jest wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty do wskazanej godziny.
3. Jeśli Pacjent nie potwierdzi wizyty do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym termin, wizyta zostanie automatycznie anulowana, a pacjent zostanie o tym poinformowany.
§ 9 Odwoływanie wizyt
- Pacjent ma prawo do odwołania wizyty najpóźniej do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym zaplanowany termin.
- Odwołanie wizyty w dniu jej planowanego terminu nie jest uznawane za skuteczne anulowanie.
- Jeśli pacjent dwukrotnie nie potwierdzi wizyty lub dwukrotnie nie odwoła jej zgodnie z procedurą, przy kolejnej rezerwacji wymagana będzie wpłata zadatku w wysokości 250 zł (równowartość ceny konsultacji).
§ 10 Zadatek na poczet kolejnej wizyty
- Pacjent, który dwukrotnie nie potwierdził wizyty lub nie odwołał jej w wymaganym terminie, zobowiązany jest do wpłaty zadatku w wysokości 250 zł przy każdej kolejnej rezerwacji wizyty.
- Zadatek zostanie uwzględniony przy rozliczeniu wizyty, za którą pacjent wpłacił ten zadatek.
- Zadatek należy wpłacić w jednej z następujących form:
- Przelew bankowy – dane do przelewu dostępne na stronie internetowej:
klinika-wiktorska.pl w zakładce „Kontakt“,
- Płatność gotówką, kartą bezpośrednio w Recepcji Kliniki Wiktorska,
- Płatność Blikiem.
- Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku nieobecności Pacjenta bez wcześniejszego powiadomienia Kliniki Wiktorska. Powiadomienie o nieobecności musi nastąpić najpóźniej do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym umówioną wizytę.
§ 11 Spóźnienie Pacjenta
- Spóźnienie Pacjenta na umówioną wizytę powyżej 15 min traktowane jest jako rezygnacja z wizyty. Lekarz może przyjąć spóźnionego Pacjenta wyłącznie jeśli uzna, że nie wpłynie to na proces leczenia oraz na opóźnienia pozostałych Pacjentów. W takiej sytuacji zmianie może ulec również zakres zaplanowanej wizyty.
§ 12 Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne
- Za udzielone świadczenia zdrowotne Pacjenci wnoszą opłaty zgodnie z ustalonym cennikiem opłat, który dostępny jest w Rejestracji, w każdym gabinecie stomatologicznym oraz na stronie internetowej klinika-wiktorska.pl w zakładce Cennik.
- Aktualnie obowiązujący cennik stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Ze względu na trudny do oszacowania nakład pracy oraz stopień skomplikowania świadczenia zdrowotnego, w niektórych przypadkach opłaty podane w cenniku mają charakter przedziałowy. W takiej sytuacji, po wstępnym rozpoznaniu danego przypadku ale przed wykonaniem świadczenia zdrowotnego, lekarz lub higienistka stomatologiczna je wykonujący mają obowiązek poinformować pacjenta o ostatecznej kwocie opłaty za to świadczenie. W szczególnych przypadkach w trakcie wykonywania zabiegu konieczne może się okazać wykonanie dodatkowych procedur, które mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami, o czym Pacjent zostanie bezzwłocznie poinformowany.
- Pacjent dokonuje opłaty w Rejestracji Kliniki Wiktorska po wykonaniu świadczenia zdrowotnego, na podstawie dokumentu potwierdzającego jego wykonanie. Opłata może zostać dokonana gotówką, przelewem bankowym, za pośrednictwem karty płatniczej lub Blikiem. W uzasadnionych przypadkach część opłaty może być płatna z góry, w ramach zadatku na poczet świadczenia zdrowotnego.
§ 13 Prowadzenie i udostępnianie dokumentacji medycznej
- Klinika Wiktorska prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Klinika Wiktorska udostępnia dokumentację medyczną w przypadkach i na zasadach przewidzianych w art. 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna udostępniania jest w szczególności Pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana w całości lub w części (decyduje osoba uprawniona), na wniosek osoby uprawnionej:
- do wglądu w siedzibie Kliniki Wiktorska,
- w postaci kserokopii, wyciągu, odpisu bądź wydruku,
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
- na odpowiednio zabezpieczonym elektronicznym nośniku danych.
- Dokumentacja medyczna udostępniania jest do wglądu bezpłatnie.
- Klinika Wiktorska może pobierać opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób inny niż do wglądu w wysokości nie wyższej niż określona w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, z wyłączeniem wyjątków przewidzianych w art. 28 ust. 1-3 tejże ustawy. W szczególności nie pobiera się opłaty przy pierwszym udostępnieniu dokumentacji medycznej Pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu.
- Odebranie kserokopii, wyciągu, odpisu bądź wydruku dokumentacji medycznej a także dokumentacji medycznej zapisanej na elektronicznym nośniku danych następuje osobiście przez Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osobę przez niego upoważnioną po uprzednim potwierdzeniu tożsamości odbierającego i za pokwitowaniem. Każdorazowo o udostępnieniu dokumentacji medycznej czyni się ponadto stosowną adnotację w ramach tejże dokumentacji.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana w terminie maksymalnie 30 dni od dnia wpływu wniosku o jej udostępnienie.
§ 14 Prawa i obowiązki pacjenta
- Pacjent ma prawo do:
- Intymności, poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel Kliniki Wiktorska podczas udzielania świadczeń zdrowotnych,
- Świadczenia usług zdrowotnych przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zgodnie z zasadami wiedzy medycznej,
- Uzyskania Informacji o swoim stanie zdrowia i wglądu w dokumentację medyczną dotyczącą jego leczenia,
- Wyrażenia zgody lub odmowy na udzielanie określonych świadczeń, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczniczych,
- Poza prawami określonymi w poprzednim ustępie Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w Klinice Wiktorska przysługują wszelkie prawa przewidziane w ustawie o prawach Pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta.
- Do obowiązków Pacjenta należy:
- Stosowanie się do zaleceń lekarzy i personelu medycznego w zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych. W przypadku nie przestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich, także w zakresie postępowania przed zabiegiem i po zabiegu, Pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane,
- Przestrzeganie postanowień Regulaminu,
- Przestrzegania zasad higieny osobistej,
- Przestrzeganie zakazu palenia tytoniu i spożywania alkoholu na terenie Kliniki Wiktorska,
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego. W szczególności Pacjentom nie wolno manipulować pry urządzeniach i aparaturach znajdujących się na wyposażeniu Kliniki Wiktorska, ani wchodzić do pomieszczeń przeznaczonych tylko dla personelu.
- Powstrzymanie się od zanieczyszczania lub zaśmiecania pomieszczeń Kliniki Wiktorska jak również od innych zachować, które mogłyby naruszać komfort innych Pacjentów oraz personelu Kliniki.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Klinice Wiktorska, ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownictwa Kliniki Wiktorska. Skargi są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich wpływu. Pacjent jest informowany o sposobie rozpatrzenia skargi na piśmie, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Klinika Wiktorska zapewnia dostępność informacji o prawach Pacjenta. W szczególności informacja taka dostępna jest w Rejestracji oraz na stronie internetowej klinika-wiktorska.pl.
§ 15 Warunki współdziałania z innymi podmiotami leczniczymi
- Klinika Wiktorska w celu zapewnienia prawidłowości leczenia Pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą i udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych Pacjentów.
- Klinika Wiktorska oraz osoby udzielające w jej imieniu świadczeń zdrowotnych, udzielają innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z Pacjentem w przypadku gdy:
- Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy,
- zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia Pacjenta, lub innych osób,
- zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o Pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń,
- obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
- Klinika Wiktorska udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną Pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw Pacjenta.
§ 16 Postępowanie w razie śmierci Pacjenta w Klinice Wiktorska
- W razie śmierci Pacjenta do obowiązków personelu medycznego należy niezwłocznie wezwać lekarza uprawnionego do stwierdzenia zgonu, który powinien dokonać oględzin zmarłego, stwierdzić zgon, odnotowując przyczynę, datę i godzinę śmierci i sporządzić kartę zgonu.
- O zgonie Pacjenta lekarz niezwłocznie zawiadamia się rodzinę, przedstawiciela ustawowego lub opiekuna, którym wydaje się kartę zgonu.
§ 17 Warunki gwarancji na udzielone świadczenia zdrowotne
- Poniższe świadczenia zdrowotne udzielone w Klinice Wiktorska objęte są okresową gwarancją na zasadach określonych w niniejszym paragrafie. Dla poszczególnych świadczeń zdrowotnych okresy gwarancji wynoszą:
- Leczenie zachowawcze – 1 rok,
- Uzupełnienia porcelanowe – 2 lata,
- Korony i mosty (w tym na implantach) – 2 lata,
- Protezy ruchome – 1 rok,
- Protezy ruchome – 1 rok.
- Warunkiem utrzymania gwarancji jest:
- Wyrażenie zgody przez Pacjenta na pełną diagnostykę radiologiczną i fotograficzną przed leczeniem i w trakcie jego trwania.
- Podjęcie i realizacja całego zaproponowanego planu leczenia, a w szczególności uzupełnienie wszystkich braków w uzębieniu Pacjenta przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego lub, w przypadku braków w uzębieniu powstałych po udzieleniu świadczenia zdrowotnego, uzupełnienie tych braków niezwłocznie po ich powstaniu (braki w uzębieniu mogą powodować przeciążenia zgryzowe, ich nieuzupełnienie może doprowadzić np. do: uszkodzeń zębów lub odbudowy protetycznej, odcementowania się uzupełnienia protetycznego, odprysków porcelany lub kompozytu, pęknięcia zęba, rozchwiania zębów itd.). W przypadku osób cierpiących na bruksizm nie udziela się gwarancji ze względu na znacznie zwiększone ryzyko uszkodzeń wszelkich prac i uzupełnień.
- Przestrzeganie przez Pacjenta zaleceń lekarza odnośnie postępowania po zabiegu, w tym zwłaszcza postępowania z uzupełnieniami protetycznymi,
- Odbywanie przez Pacjenta okresowych badań kontrolnych u lekarza dentysty w Klinice Wiktorska co 6 miesięcy lub według ustalonego harmonogramu, jeśli wskazane są częstsze kontrole. Regularne, min. co 6 miesięcy lub częściej jeśli tak zostało zalecone, wizyty higienizacyjne w Klinice Wiktorska.
- Niezwłoczne wykonywanie zabiegów oraz konsultacji specjalistycznych zaleconych przez lekarza podczas wizyty kontrolnych, o jakich mowa w punkcie d.
- Utrzymywanie codziennej prawidłowej higieny jamy ustnej zgodnie z zaleceniami lekarza lub higienistki stomatologicznej.
- Przeprowadzanie kontroli radiologicznej nie rzadziej niż raz na dwa lata (pantomogram, zdjęcie skrzydłowo-zgryzowe lub inne zlecone przez lekarza dentystę).
3. Niespełnienie przez Pacjenta któregokolwiek z warunków gwarancji wymienionych powyżej powoduje utratę gwarancji.
4. Gwarancji nie podlegają:
- Prace tymczasowe (korony/mosty tymczasowe, protezy natychmiastowe lub inne uzupełnienia i odbudowy natychmiastowe i tymczasowe),
- Złamania koron oraz pęknięcia koron zębowych oraz korzeni zębów będących w trakcie leczenia,
- Korekty prac wykonane poza Kliniką Wiktorska,
- Sytuacje, w których bezpośrednio po wypełnieniu zęba okazuje się konieczne przeprowadzenie leczenia kanałowego – koszt leczenia kanałowego jest wówczas pomniejszany o wykonane wypełnienie,
- Uszkodzenia powstałe na skutek nieszczęśliwych wypadków oraz urazów mechanicznych, naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu, istniejącego schorzenia mającego istotny wpływ na układ stomatognatyczny (np. cukrzyca, osteoporoza, padaczka, stany po chemio- i radioterapii itd.),
- Wypełnienia oraz odbudowy i prace protetyczne pośrednie i bezpośrednie, stałe i ruchome (np. nakłady, mosty, licówki, korony, protezy) wykonane u osób cierpiących na bruksizm.
5. W przypadku ujawnienia zaistnienia wady lub dolegliwości podlegającej usunięciu/leczeniu w ramach gwarancji Pacjent zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia wystąpienia tego zdarzenia, zgłosić się do lekarza prowadzącego. Przekroczenie tego terminu skutkuje utratą gwarancji.
6. Udzielenie gwarancji na zasadach określonych powyżej nie wyklucza możliwości dochodzenia przez Pacjentów roszczeń na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym zwłaszcza z tytułu rękojmi za wady dzieła.
§ 18 Postanowienia końcowe.
- Zmian niniejszego regulaminu dokonują wspólnicy.
- Regulamin obowiązuje wszystkich członków personelu Kliniki Wiktorska, niezależnie od podstawy prawnej zatrudnienia (umowa o pracę, umowa cywilnoprawna, kontrakt itd.)
- Regulamin obowiązuje wszystkich Pacjentów Kliniki Wiktorska.
- Regulamin dostępny jest w Rejestracji oraz na stronie internetowej Kliniki Wiktorska pod adresem: www.klinika-wiktorska.pl